vintage teal typewriter beside book
||

Piszemy razem opis kierunku studiów na stronę WWW – warsztaty kreatywne

Celem szkolenia jest praktyczna nauka pisania opisów kierunków studiów, w taki sposób żeby były „atrakcyjne” zarówno dla kandydatów na studia jak i wyszukiwarek internetowych. Za sprawą odpowiednio przygotowanych tekstów strona WWW wydziału lub uczelni, ma szansę osiągnąć wyższe pozycje.

Główne wartości szkolenia

  • małe grupy warsztatowe (do 6 osób),
  • praca nad konkretnym opisem kierunku studiów,
  • wnioski z badania opinii „idealny kierunek studiów” na Studia.pl,
  • indywidualne konsultacje.

Zapisy na warsztat

Warsztaty organizujemy cyklicznie 2-3 razy do roku. Jeśli są Państwo wstępnie zainteresowani, prosimy o zostawienie adresu e-mail. Poinformujemy wtedy o najbliższym warsztacie przynajmniej 2 tygodnie przed jego terminem.

Opinie uczestników

  • Zdecydowałam się na udział w warsztatach, ponieważ chciałam pozyskać umiejętności przygotowania prostego, trafiającego do właściwego kandydata opisu nowego, autorskiego kierunku studiów. Problemem, który chciałam rozwiązać to chęć „uwypuklenia” niektórych informacji dotyczących kierunku studiów, a innych informacji przedstawienia jako np. dodatkowych korzyści. Program, sposób przeprowadzenia i prowadzącego oceniam bardzo pozytywnie i wysoko. Niebywałą zaletą warsztatów było indywidualne podejście do każdego z uczestników, możliwość wypowiadania się i rozwiązywania „problemów/zagadnień” w trakcie warsztatów. Dzięki uczestnictwu w warsztatach pozyskałam wiedzę, ale i umiejętności jak w sposób prosty przekazać najważniejsze informacje o studiach dla potencjalnego kandydata na studia – prof. UJD dr hab. Renata Barczyńska-Felusiak, Prodziekan ds. Studencko-Dydaktycznych. Wydział Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie.
  • Zdecydowałam się na udział w warsztatach po obejrzeniu webinaru. Od jakiegoś czasu miałam wrażenie, że nasza strona jest mało atrakcyjna dla młodych ludzi. Mimo eleganckich opisów nie przyciąga, a czasem jest wręcz niezrozumiała dla kandydatów. Chciałam zdiagnozować, co jest nie tak i jak możemy to poprawić. Uważam, że warsztaty zostały profesjonalnie przygotowane i przeprowadzone. Odczuwalne było, indywidualne podejście do każdego uczestnika. Prowadzący przedstawił temat ciekawie, nie odbiegając od głównego wątku. Formuła on-line jest wygodna i dopasowana do tematyki szkolenia. Cieszyłabym się gdyby każdy uczestnik mógł otrzymać po warsztatach indywidualną, krytyczną analizę pierwotnego opisu kierunku, przed zmianami. Taka diagnostyka pomogłaby argumentować konieczność wprowadzania modyfikacji. Jako osoba, na co dzień nie zajmująca się stronami internetowymi, SEO, ani tworzeniem angażujących treści, jestem bardzo zadowolona ze zdobytych kompetencji. Rozumiem różnicę między tekstem informującym, a angażujący i przemawiającym do konkretnej osoby. Uzyskałam również informację na temat tego, jak ulepszyć naszą stronę internetową i czego oczekiwać od działu IT oraz osób przygotowujących opisy kierunków – Ewelina Kwiatkowska, Specjalista ds. Rekrutacji Wszechnica Polska Szkoła Wyższa w Warszawie.
  • (…) Jako  „komisja” odpowiadam za treści, informacje zamieszczane na stronie Uczelni oraz Wydziału związane z rekrutacją i promocją. Chciałam przede wszystkim uzyskać wiedzę, w jaki sposób można takie działania podejmować w profesjonalny sposób. Warsztaty były przygotowane i prowadzone w profesjonalnie – nie mam żadnych zastrzeżeń. Prowadzący kompetentny odpowiadał na zadawane pytania, świetnie tłumaczył. Omawiane treści poszerzyły moje horyzonty. Z wieloma uwagami, czy informacjami uzyskanymi podczas warsztatów zgadzam się w 100%. (…) Warsztaty umożliwiły mi spojrzenie w inny sposób na „pozyskiwanie” kandydatów na studia. Również poszerzyłam informacje na temat tworzenia stron – dr inż. Anetta Waśniewska, przewodnicząca Wydziałowej Komisji Programowej, Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości, Uniwersytet Morski w Gdyni.
  • Zdecydowałam się na udział w warsztatach w związku z planami nowej kampanii reklamowej dot. studiów prowadzonych na WBBiB UJ. Chciałam się głównie dowiedzieć jak skutecznie dotrzeć z przekazem do młodego odbiorcy. W związku z coraz większą barierą pokoleniową zależało mi w szczególności na poznaniu oczekiwań oraz sposobu zachowania pokolenia, które przystąpi do rekrutacji w najbliższych miesiącach i latach. (…). Warsztaty dały mi strukturę, bazę, dzięki której łatwiej będzie mi teraz tworzyć nowe opisy kierunków studiów. Przydatne okazały się również informacje dotyczące SEO oraz pokazanie narzędzi internetowych do badania jasności wypowiedzi – Magdalena Tworzydło, promocja Wydziału Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii UJ.

Dlaczego warto?

Wiele opisów  studiów na stronach WWW uczelni i wydziałów:

  • zniechęca, zamiast zachęcać do wyboru danego kierunku,
  • nie przedstawia elementów przewagi konkurencyjnej,
  • nie jest zoptymalizowana do wymagań Google.

Jeśli nauczysz się pisać dobrze o kierunkach studiów:

  • potencjalny kandydat nie straci zainteresowania,
  • algorytmy wyszukiwarek lepiej je ocenią i ustawią wyżej.

Dzięki temu Twoja internetowa rekrutacja na studia będzie skuteczniejsza, a działania promocyjne bardziej efektywne.

Co uzyskasz dzięki warsztatowi?

  1. Kompetencje copywriterskie do samodzielnego przygotowania zmodyfikowanych opisów kierunków studiów na swoją stronę WWW i dla zewnętrznych partnerów, np. na portale dla kandydatów.
  2. Kompetencje menadżerskie do oceny jakościowej i stawiania wymagań merytorycznych materiałów o opisach kierunków studiów, dostarczanych przez pracowników uczelni lub zewnętrznych autorów.
  3. Jeden kompletny opis kierunku studiów, przygotowany zgodnie z zasadami storytellingu i SEO.

Dla kogo jest nasze szkolenie?

To warsztat dla osób zajmujących się przygotowaniem treści dla kandydatów na studia na strony WWW wydziałów i uczelni:

  • pełnomocników ds. promocji.
  • specjalistów ds. contentu i e-marketingu,
  • prodziekanów ds. promocji i rekrutacji.

Jak będzie wyglądał warsztat?

  1. Przygotowanie do warsztatu.
    1. Przed warsztatem przesyłasz link do wybranego opisu kierunku studiów na swojej stronie WWW.
  1. Pierwszy dzień warsztatu – 3 h, część teoretyczna.
    1. Zapoznasz się z “idealnym opisem kierunku studiów” – wynikami badania na Studia.pl i elementami wzorcowego opisu.
    2. Przedyskutujesz z innymi uczestnikami warsztatu, w jakim stopniu wyniki są adekwatne do sytuacji Twojej uczelni/wydziału.
    3. Otrzymasz analizę treści i formy wskazanego opisu kierunku studiów z aktualnej strony www, sporządzoną przez Centrum EFEKTY – ze wskazaniem dobrych rozwiązań i zapisów wymagających poprawy.
    1. Poznasz brief kreatywny, który pomoże Ci przygotować opis kierunku studiów.
    2. Otrzymasz link do briefu kreatywnego – formularza Google Docs do wypełnienia w ramach “zadania domowego”.
  1. Praca własna.
    1. Stworzysz opis kierunku studiów, wypełniając brief w ciągu 2 dni po I części warsztatu.
  1. Drugi dzień warsztatu – 3 h, część praktyczna (po 3 dniach od części teoretycznej).
    1. Wspólnie omówimy po kolei poszczególne elementy briefu każdego z uczestników warsztatu i zaproponujemy poprawki.
    2. Podsumujemy warsztat oraz sformułujemy wnioski.
  1. Praca własna.
    1. Zmodyfikujesz opis kierunku studiów po uwagach warsztatowych w briefie kreatywnym.
  1. Indywidualne konsultacja po warsztacie – 1 h dla każdego uczestnika.
    1. Otrzymasz analizę stworzonego podczas warsztatu opisu kierunku studiów z uwagami do poprawki.

UWAGA:

Jeśli promujesz swoje kierunki studiów na portalu Studia.pl, dodatkowo otrzymasz wsparcie w modyfikacji ich opisów zgodnie z założeniami warsztatowymi.

Prowadzący

Sebastian Szczęsny, project manager Centrum EFEKTY. Dziennikarz i redaktor Grupy Mediowej Studia.pl. Ekspert z obszaru komunikacji marketingowej, zwłaszcza w obszarze MARKETINGU WIEDZY i marketingu 360°. Ma ponad 20 lat doświadczenia marketingowego i public relations. Realizował działania dla Skoda Auto Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Swarzędz Meble. Jako dziennikarz pracował m.in. dla Gazety Wyborczej, Reuters, TV Biznes. W Centrum EFEKTY od 2012 r. zajmuje się projektami związanymi z budowaniem strategii rozwoju opartego na wiedzy oraz marketingu wiedzy, projektów z obszaru studiów, badań naukowych i innowacyjnego biznesu.

Informacje organizacyjne

Koszt warsztatu

  • 850 zł + 22% VAT w przedsprzedaży
  • 1000 zł + 22% VAT cena regularna

Maksymalna liczba uczestników warsztatu:

6 osób w grupie

Sposób przeprowadzenia:

Warsztat odbywa się on-line na platformie e-learningowej.

Termin kolejnego warsztatu

Warsztaty organizujemy cyklicznie 2-3 razy do roku. Jeśli są Państwo wstępnie zainteresowani, prosimy o zostawienie adresu e-mail. Poinformujemy wtedy o najbliższym warsztacie przynajmniej 2 tygodnie przed jego terminem.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *