NAJGORSZE BŁĘDY W OPISACH KIERUNKÓW STUDIÓW. PROBLEM „OSTATNIEJ MILI” W PROMOCJI REKRUTACJI – BEZPŁATNY WEBINAR 03.06.2025
Zdiagnozowaliśmy 13 najgroźniejszych błędów w opisach kierunków studiów, które pojawiają się na stronach uczelni, wydziałów i instytutów. Przez nie spada zainteresowanie kandydatów, i spada skuteczność promocji rekrutacji. Przygotowaliśmy 21 konkretnych porad, jak poprawić opisy kierunków studiów, by wspierały, a nie blokowały rekrutację. Podczas bezpłatnego webinaru zastanowimy się, co można poprawić jeszcze w tegorocznym naborze na studia. Termin: 3 czerwca 2025 r. godz. 10.00.
W logistyce i IT mówi się o „problemie ostatniej” mili, gdzie kłopoty pojawiają się na ostatnim etapie, tuż przed realizacją usługi. O podobnym problemie można mówić także w promocji rekrutacji na studia. Wtedy kandydaci rezygnują z wyboru kierunku i uczelni w momencie zapoznania z ofertą na stronie uczelnianej i wydziałowej. Mimo, że wcześniej udało się ich zachęcić do wstępnej decyzji „na tak”. Czasem nawet wycofują się już w momencie przechodzenia przez system IRK. W rezultacie marnuje się część wysiłków, pieniędzy, czasu – zainwestowanych w dotarcie i przekonywanie kandydatów.
Przeanalizowaliśmy w Centrum EFEKTY Webinar ponad 100 stron uczelnianych, wydziałowych, instytutowych. Zapytaliśmy też samych kandydatów, co w przeglądaniu oferty studiów jest dla nich mniej, a co bardziej ważne. Naszym zdaniem w wielu przypadkach problemem jest to, jak wyglądają opisy kierunków. Wnioski i rekomendacje przedstawimy podczas webinaru. Pomoże uporządkować wiedzę, zainspiruje do zmian i dobrania odpowiednich narzędzi w doborze treści i formy przedstawiania, jak wygląda dany kierunek studiów.
Dlaczego warto wziąć udział?
- 🧠 Aktualna wiedza. Poznasz najnowsze wnioski z analizy ponad 100 stron uczelni, wydziałów i instytutów – dowiesz się, jakie błędy w opisach kierunków najczęściej zniechęcają kandydatów i obniżają skuteczność promocji.
- 🛠 Praktyczne wskazówki. Otrzymasz 21 konkretnych porad, które możesz od razu wdrożyć w swojej uczelni – nawet jeszcze w tegorocznej rekrutacji. Pokażemy narzędzia i sposoby, jak lepiej tworzyć i prezentować ofertę studiów.
- 💸 Bezpłatny dostęp. Udział w webinarze jest całkowicie bezpłatny. Zarejestruj się i zyskaj wiedzę, która pomoże Ci poprawić wyniki rekrutacji – bez dodatkowych kosztów.
Dla uczestników ww. webinaru – 15% rabatu na :
- warsztaty kreatywne tworzenia opisów kierunków studiów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji,w takich warsztatach wzięło udział już 20 przedstawicieli uczelni i wydziałów (rabat przy złożeniu zamówienia do 06.06.2025 r.) SZCZEGÓŁY TUTAJ
- warsztaty kreatywne na temat strategii promocyjnej wydziału lub instytutu w oparciu o model biznesowy Osterwaldera dostosowany do specyfiki marketingu akademickiego (rabat przy złożeniu zamówienia do 30.06.2025 r.) SZCZEGÓŁY TUTAJ
ZAPISY
3 czerwca 2025 (wtorek, godz. 10.00 – 12.00
Jeśli odpowiada Ci ten termin – zarejestruj się poniżej w formularzu.
DLA KOGO WEBINAR?
Spotkanie przygotowaliśmy z myślą o osobach zaangażowanych w promocję, rekrutację i komunikację akademicką:
- wydziałowych i instytutowych pełnomocnikach ds. promocji,
- pracownikach biur promocji, rekrutacji i komunikacji,
- osobach tworzących treści na www, do folderów, social mediów i portali zewnętrznych,
- prodziekanach, wicedyrektorach i ekspertach ds. marketingu uczelnianego.
Ze względu na prezentowaną tematykę, spotkanie on-line może być interesujące także dla:
- szefów uczelnianych wydziałów promocji i rekrutacji,
- dziekanów i dyrektorów instytutów osobiście zaangażowanych w promocję swoich jednostek,
- rektorów i prorektorów osobiście zaangażowanych w sferę promocji akademickiej.
TEMATYKA
- Znaczenie opisów kierunków na różnych etapach promocji rekrutacji
- 13 najgroźniejszych błędów w treściach kierunków – diagnoza na podstawie analizy stron uczelni, wydziałów i instytutów
- 21 praktycznych porad, które pozwalają poprawić skuteczność treści kierunkowych – z uwzględnieniem SEO, języka prostego, responsywności i konwersji
- Sesja pytań i odpowiedzi
PROWADZĄCY

Sebastian Szczęsny, menedżer projektów w Centrum EFEKTY. Dziennikarz i redaktor Grupy Mediowej Studia.pl. Ekspert z obszaru komunikacji marketingowej, zwłaszcza w obszarze MARKETINGU WIEDZY i marketingu 360°. Ma ponad 20 lat doświadczenia marketingowego i public relations. Realizował działania dla Skoda Auto Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Swarzędz Meble. Jako dziennikarz pracował m.in. dla Gazety Wyborczej, Reuters, TV Biznes. W Centrum EFEKTY od 2012 r. zajmuje się projektami związanymi z budowaniem strategii rozwoju opartego na wiedzy oraz marketingu wiedzy projektów z obszaru studiów, badań naukowych i innowacyjnego biznesu.
CO PO WEBINARZE?
Każdy uczestnik webinaru, który wypełni ankietę ewaluacyjną i poda w niej adres e-mail, otrzyma po spotkaniu dostęp do:
- nagrania niniejszego webinaru NAJGORSZE BŁĘDY W OPISACH KIERUNKÓW STUDIÓW. PROBLEM „OSTATNIEJ MILI” W PROMOCJI REKRUTACJ – CZERWIEC 2025
- prezentacji z webinaru w formie PDF
- checklisty 13 błędów i 21 rekomendacji w formie PDF.
- rabat na warsztaty kreatywne tworzenia opisów kierunków studiów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (przy złożeniu zamówienia do 06.06.2025 r.). W takich warsztatach wzięło udział już 20 przedstawicieli uczelni i wydziałów. SZCZEGÓŁY TUTAJ
- rabat na warsztaty kreatywne ze strategii promocyjnej wydziału lub instytutu w oparciu o model biznesowy Osterwaldera dostosowany do specyfiki marketingu akademickiego (rabat przy złożeniu zamówienia do 30.06.2025 r.) SZCZEGÓŁY TUTAJ
Poza bezpłatnymi webinarami organizujemy także płatne szkolenia i warsztaty kreatywne, zarówno otwarte, jak i zamknięte – dla konkretnej uczelni. Jeśli są Państwo wstępnie zainteresowani, prosimy o zostawienie adresu e-mail. Poinformujemy wtedy o szczegółach.
Kontakt
Jeśli chcą Państwo wiedzieć więcej – zapraszamy do kontaktu.