|

Jak poprawić e-komunikację wydziału ze studentami i kandydatami na studia?

Coraz większa grupa studentów i kandydatów na studia to tzw. cyfrowi tubylcy. Dla nich Internet jest jak powietrze. Tymczasem dla sporej części władz dziekańskich i wydziałowych pełnomocników ds. promocji rzeczywistość on-line to nowe lądy, są tzw. cyfrowymi imigrantami. Jak poprawić komunikację między tymi dwoma społecznościami — mówiliśmy podczas dwóch edycji bezpłatnego webinaru na temat e-komunikacji wydziałowej.

Wkrótce w tym miejscu znajdą Państwo zapis webinaru w formie wideo.

Cele webinaru

  • Uzyskanie kompetencji do zwiększenia poziomu satysfakcji studentów z komunikacji i obsługi on-line na wydziale.
  • Uzyskanie kompetencji do zwiększenia skuteczności działań promocyjnych wydziału w Internecie w rekrutacji zimowej i letniej w 2021 r. oraz w perspektywie całej kadencji.

Tematyka

  • 10 największych błędów w komunikacji on-line wydziału ze studentami i kandydatami na studia poprzez stronę www oraz media społecznościowe,
  • Metoda gramatyczna 12 pytań – jak analizować i planowań działania na www i w social mediach
  • Jak najlepiej poprawić komunikację ze społecznością studencką i przyszłymi studentami?
  • Jak sprawdzić, czy komunikacja on-line mojego wydziału wymaga poprawy?

Ocena webinaru przez uczestników

Webinar „Jak poprawić e-komunikację wydziału ze studentami i kandydatami na studia” miał swoją pierwszą edycję w dniu 19.10.2020 r. Wzięło w nim udział ok. 140 uczestników z 50 uczelni. Po spotkaniu poprosiliśmy uczestników o ocenę jakości merytorycznej webinaru oraz przydatności treści do pracy dziekana i prodziekana. W sumie 82% uczestników oceniło merytorycznie webinar wysoko i powyżej oczekiwań. Aż 87% uczestników uznało, że przekazywane treści będą przydatne lub nawet bardzo przydatne przy realizacji zadań dziekańskich. Wysoko został oceniony także sposób przekazywania treści przez prowadzącego – 95% uczestników oceniło go dobrze lub bardzo dobrze.

Poniżej wybrane uwagi uczestników, którzy zdecydowali się wyrazić swoją opinię szerzej.

  • W swojej pracy zawodowej często spotykamy się z koniecznością wykonywania zadań strategicznych dla Wydziału nie mając wystarczającej wiedzy na ten temat. Tego rodzaju webinaria są bardzo przydatne i z pewnością wiedza zdobyta podczas takich spotkań jest wykorzystywana w praktyce.
  • Bardzo podstawowy poziom webinaru, rozumiem, że dla niektórych to wiedza przydatna, ja jednak oczekiwałabym przedstawienia wiedzy przydatnej do praktycznych działań.
  • Sugerowałabym rozdzielenie tematyki na 2 aspekty-oddzielenie komunikacji skierowanej do potencjalnych kandydatów na studia od komunikacji skierowanej do studentów.
  • Webinar przedstawił w pigułce tematykę ważną dla szeroko pojętej rekrutacji. Poruszone zagadnienia wskazują ważne elementy, a jednocześnie prowokują do szerszego ich zgłębiania i wykorzystania w swojej pracy. Dobra robota!
  • Gratuluję pomysłu – generalnie branża marketingu szkolnictwa wyższego, promocji usług edukacyjnych, budowy wizerunku uczelni – jest bardzo rozwojowa, nie sposób przekleić wprost schematów i narzędzi marketingowych sprawdzających się w innych branżach.
  • Miałam trochę inne wyobrażenia co do zaproponowanego tematu wystąpienia. Informacje przekazane przez prelegenta, w mojej opinii, są dopiero wstępem do tematu “poprawy e-komunikacji”, wierzchołkiem góry lodowej. Napewno będą pomocne w pierwszym etapie prowadzenia analizy kanałów komunikacji na wydziale/uczelni.
  • Dziękuję bardzo za szkolenie. Będę rozwijać wiedzę na temat promocji rekrutacji i chętnie skorzystam z tego typu szkoleń.
  • Moje wrażenia są bardzo pozytywne. Więcej takich szkoleń. Postrzegam je jako otwarcie nas na wiele wyzwań, które stoją także przede mną.

Prowadzący

Sebastian Szczęsny, menedżer projektów w Centrum EFEKTY. Dziennikarz i redaktor Grupy Mediowej Studia.pl. Ekspert z obszaru komunikacji marketingowej, zwłaszcza w obszarze MARKETINGU WIEDZY i marketingu 360°. Ma ponad 20 lat doświadczenia marketingowego i public relations. Realizował działania dla Skoda Auto Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Swarzędz Meble. Jako dziennikarz pracował m.in. dla Gazety Wyborczej, Reuters, TV Biznes. W Centrum EFEKTY od 2012 r. zajmuje się projektami związanymi z budowaniem strategii rozwoju opartego na wiedzy oraz marketingu wiedzy projektów z obszaru studiów, badań naukowych i innowacyjnego biznesu.

Uczestnicy webinaru

Webinar skierowany był do:

  • Dziekanów, Dyrektorów Instytutów, Kolegiów i innych jednostek dydaktycznych,
  • Prodziekanów ds. studenckich, ds. rekrutacji, ds. promocji i Wicedyrektorów odpowiedzialnych za te obszary w innych jednostkach dydaktycznych.

Zawartość webinaru zostanie udostępniona w zamkniętej części serwisu Efekty.pl. Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się.

[forminator_form id=”2413″]

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *