Concept of teamwork, strategy, vision or education
||

JAK PRZYGOTOWAĆ MINISTRATEGIĘ PROMOCYJNĄ WYDZIAŁU – WARSZTATY KREATYWNE

Celem szkolenia jest przygotowanie do stworzenia mini strategii promocyjnej dla wydziału, instytutu i innej jednostki uczelnianej. Dostosowane jest do specyfiki pracy osób odpowiedzialnych za promocję – władz wydziałów i instytutów, pracowników naukowych, dydaktycznych i administracyjnych szkół wyższych. Dzięki temu działania marketingowe wydziału i instytutu mogą być prowadzone bardziej efektywnie i przynosić lepsze efekty.

Warsztaty dotyczące tworzenia ministrategii promocji wydziału i instytutu prowadzone przez Centrum EFEKTY to dwudniowe warsztaty stacjonarne dla władz tych jednostek oraz osób zajmujących się promocją i rekrutacją. Prowadzone są według autorskiej metodologii: akademickiej wersji modelu biznesowego Osterwaldera (Business Model Canvas). Pracujemy na szablonach pomagających określić najważniejsze części składowe marketingu jednostki uczelnianej: grupy docelowe, propozycję wartości wydziału/instytutu i kierunków studiów, cele i zasoby. W drugiej części warsztatu uczestnicy zdobywają kompetencje z opracowania planu promocji wydziału i instytutu według koncepcji 12 pytań gramatycznych.

Główne wartości szkolenia

  • program szkolenia dostosowany do specyfiki pracy i wydziału
  • możliwość zgłoszenia przed szkoleniem problemów i wyzwań najbardziej interesujących uczestnika,
  • możliwość kontynuacji na indywidualnych konsultacjach.

Zapisy na Szkolenie

Co zrobić, żeby się zarejestrować?

Szkolenie ma charakter zamknięty, przygotowany dla konkretnego wydziału lub instytutu. Może odbywać się na uczelni lub w sali szkoleniowej. Możliwe są także sesje wyjazdowe.

Dlaczego warto?

Wiele wydziałów i instytutów prowadzi swoją działalność promocyjną:

  • prowadząc działalność ad hoc, na podstawie spływających ofert usług promocyjnych,
  • nie znając „rzemiosła marketingowego” – zajmując się aktywnością promocyjną „bo tak trzeba” albo „bo tak nam narzucono”,
  • podejmując działania promocyjne na podstawie niewymiernych kryteriów (np. „bo wszyscy to robią” albo „bo tak zawsze robiliśmy” lub jedynie na podstawie kryterium jak najniższej ceny,
  • poświęcając zbyt dużo czasu na prowadzenie działalności promocyjnej,
  • nie określając celów adekwatnych do możliwych efektów lub nie mierząc efektów działań.

Jeśli nauczysz się lepiej prowadzić działania promocyjne wydziału i instytutu zgodnie z zasadami marketingowego rzemiosła:

  • będziesz w stanie przygotować mini strategię promocyjną wydziału i instytutu,
  • dowiesz się, jakie 10 największych błędów i problemów możesz popełnić prowadząc działania promocyjne,
  • dowiesz się, jak rozumieć w kontekście akademickim przydatne terminy marketingowe,
  • dowiesz się, jakie są alternatywy dla przypadkowych i spontanicznych działań promocyjnych.

Dzięki temu Twoja komunikacja wydziałowa i instytutowa będzie skuteczniejsza, a działania promocyjne bardziej efektywne.

Co uzyskasz dzięki Szkoleniu?

  1. Poznasz autorską wersję modelu biznesowego Osterwaldera (Business Model Canvas) dostosowany do specyfiki akademickiej.
  2. Poznasz autorską metodologię 12 Pytań Gramatycznych które pozwolą na zdefiniowanie mini strategii promocyjnej wydziału i instytutu.
  3. Dowiesz się jakich problemów możesz popełnić prowadząc działania promocyjne,
  4. Dowiesz się, jak rozumieć w kontekście akademickim analizę SWOT, mix marketingowy, lejek AIDA, costumer journey, storytelling.
  5. Dowiesz sie, jak warto wyznaczać i mierzyć cele w promocji.

Dla kogo jest nasze szkolenie?

To warsztat dla osób zajmujących się prowadzeniem uczelnianych działań komunikacyjnych i promocyjnych, zwłaszcza dla wydziałów i instytutów:

  • władz dziekańskich i instytutowych,
  • pełnomocników ds. promocji,
  • specjalistów ds. e-marketingu.

Jak będzie wyglądało Szkolenie?

Dwa dni szkolenia – 8-12 h. (w zależności od szczegółowego programu)

  • Dowiesz się, jakie kroki trzeba wykonać przygotowując mini strategię promocyjną wydziału i instytutu.
  • Dowiesz się, jak opracować strategię wydziału w akademickiej wersji modelu biznesowego Osterwaldera:
    • Propozycja wartości (value proposition)
    • Kanały komunikacji i dystrybucji (channels)
    • Relacje z odbiorcami (customer relationships)
    • Struktura przychodów (revenue streams)
    • Kluczowe zasoby (key resources)
    • Kluczowe działania (key activities)
    • Kluczowi partnerzy (key partners)
    • Struktura kosztów (cost structure)
  • Dowiesz się, jak dzięki metodzie 12 Pytań Gramatycznych określić:
    • Cele
    • Nadawców
    • Odbiorców – grupę docelową
    • Cafeterię – platformy komunikacji
    • Dobór komunikatów
    • Nośniki działań promocyjnych
    • Ścieżki dotarcia – „candidate journey”
    • Zasięg
    • Zasoby
    • Agendę
    • Dobór partnerów
    • Ewaluację
  • Dowiesz się, jak wykorzystywać takie narzędzia, jak:
    • analiza SWOT,
    • mix marketingowy,
    • lejek AIDA,
    • costumer journey,
    • storytelling,
    • RTM.

Możliwość zamówienia indywidualnych konsultacji po warsztacie.

Prowadzący

Sebastian Szczęsny, project manager Centrum EFEKTY. Dziennikarz i redaktor Grupy Mediowej Studia.pl. Ekspert z obszaru komunikacji marketingowej, zwłaszcza w obszarze MARKETINGU WIEDZY i marketingu 360°. Ma ponad 20 lat doświadczenia marketingowego i public relations. Realizował działania dla Skoda Auto Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Swarzędz Meble. Jako dziennikarz pracował m.in. dla Gazety Wyborczej, Reuters, TV Biznes. W Centrum EFEKTY od 2012 r. zajmuje się projektami związanymi z budowaniem strategii rozwoju opartego na wiedzy oraz marketingu wiedzy, projektów z obszaru studiów, badań naukowych i innowacyjnego biznesu.

Informacje organizacyjne

Koszt warsztatu

Koszt warsztatu wyceniany jest indywidualnie, zależy od szczegółowego programu i ustaleń organizacyjnych, Kwota wyjściowa to 3000 zł + 23% VAT przy czterech uczestnikach i 8 godzinach warsztatów.

Maksymalna liczba uczestników warsztatu:

9 osób w grupie

Sposób przeprowadzenia:

Warsztat odbywa się on-line na platformie e-learningowej.

Termin kolejnego Szkolenia

Szkolenia organizujemy w terminie uzgodnionym z władzami wydziału i instytutu. Jeśli są Państwo wstępnie zainteresowani, prosimy o zostawienie adresu e-mail.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *